Søg på Alder/område

Hvis faget ikke fremgår på en bestemt skole/område, er du velkommen til at kontakte kontoret. Måske kan vi alligevel indfri dit ønske.

Holbæk Garden

Hvornår kan man blive medlem?
Hvis du aldrig har spillet et instrument før, skal du helst være mellem 8 og 12 år. Du behøver ikke at kunne spille på et instrument i forvejen, det lærer du i garden
 Fra begynder til rigtig dygtig på 2 år
Når du starter i Holbæk Garden, skal du lære at spille et instrument og lære at marchere. Der går typisk cirka 2 år, inden du får din uniform – men det afhænger selvfølgelig meget af, hvor tit du øver dig derhjemme.
Vi opdeler vores medlemmer i tre grupper:
Forskole: De første ca. 4 måneder
Grundskole: 1-2 år
Uniformeret: Du kan være med i garden lige til du bliver 30 år!
 Hvad nu hvis jeg allerede kan spille på et instrument?
Hvis du har lært at spille et af de instrumenter, som vi anvender i garden, inviterer vi dig til en snak med en af vores dygtige lærere og en af vores dirigenter. De vil så finde ud af, hvornår du kan indgå i et af vore to orkestre – Harmoni- eller Tambour-orkesteret.
Du vil typisk kunne indgå i undervisningen og efter en aftalt tid, det vil sige når din lærer, dirigenten og marchtræneren mener at du er klar, vil du komme i uniform.
Men aftal et besøg i vores lokaler en tirsdag mellem kl. 18.00 – 21.00, så finder vi ud af hvordan vi kan få dig i gang.