Søg på Alder/område

Hvis faget ikke fremgår på en bestemt skole/område, er du velkommen til at kontakte kontoret. Måske kan vi alligevel indfri dit ønske.

Elguitar

Guitaren er verdens bedste og sejeste instrument – og den findes i så mange afskygninger.

• På musikskolen underviser vi i alle guitartyper. Dét der er med til at gøre guitaren helt fantastisk – udover dens unikke lyd – er at den kan spille alle genrer af musik.  Man kan akkompagnere sangere eller sig selv, spille rocknumre, solostykker og lange vilde guitarsoloer. Guitarlærerne på Musikskolen Holbæk lægger i deres undervisning meget vægt på den personlige og individuelle tilgang til guitaren; og at man som elev får prøvet mange forskellige måder at bruge guitaren på.
  • Den spanske guitar ( akustisk med nylonstrenge ) er meget alsidig – man kan spille både klassisk guitar, sydamerikansk som fx bossanova eller tango og så kan man jo altid tage den med under armen til bålet og fællessang.
  • Western-guitaren ( akustisk med stålstrenge ) har inden for de seneste år fået en kæmpe renæssance og bruges ofte i både pop, rock og country. Med sin sprøde klang er den meget populær også indenfor singer/song-writer genren.
  • El-guitaren er kronen på værket indenfor moderne musik og er samtidig hjørnestenen i udformningen af lydbilledet til stort set al rock. Dens muligheder er uendelige, da man kan forme lyden på et utal af måder og dermed bruge den i så forskellig musik som blød pop til jazz og heavy metal.
  • Derudover findes der en række guitar bi-instrumenter som man oftere og oftere støder på i nyere sangskrivning og musikproduktion. Det er instrumenter som ukulele, mandolin og ikke mindst hele slideguitar-familien såsom traditionel slideguitar, lap-steel, dobro, squareneck dobro og pedalsteel-guitar.

Lærere

• Christian Bluhme Hansen