Hold 0-10 år

På Holbæk Kulturskole har vi forskellige typer holdundervisning til de mindste mellem 0-10 år i både musik og billedkunst.

Musikalsk Babybrunch

Er du træt af manglende søvn og optøet mad, har du spist med en baby i favnen? Så kom og bliv kræset for til musikalsk babybrunch på Holbæk Kulturskole.

Musikalsk babybrunch er et tilbud fra Kulturskolen for babyer og deres forældre (en forælder pr. barn).

Til musikalsk babybrunch byder vi på nybagte boller, økologiske pølser og rygende varm kaffe, toppet med rasleæg, remser og smukke sange. Vi starter med babyrytmik kl. 10.00 med basis for stjernestunder, med smil, lyksalig pludren (gylp på trøjen i de vilde lege), og næsten 75% garanti trætte babyer, der giver plads til at nyde en lækker brunch og hyggeligt selskab bagefter. Vi rydder af kl. 12.

Du er velkommen til at tage din mødregruppe med, hvis du har sådan en.

• Sted: Holbæk Kulturskole, Gl. Ringstedvej 32 E, Rytmiklokalet
  • Antal: Max 10 børn i alderen 3-9 mdr + en forælder pr. barn (da vi ønsker at have fuldt fokus på de små undervejs, er tilbuddet ikke for større søskende).
  • Pris: 125,00 NB!
  • Lærer: Therese Adorján Ankjær

Hvis arrangementet er udsolgt er det muligt at tilmelde sig venteliste. Man vil i tilfælde af, at en af de bookede billetter bliver ledige få tilbudt den ledige plads, dog er man ikke forpligtet til at købe billetten.

Det er muligt at parkere på en lille parkeringsplads på den anden side af bygningen. Indtast evt. adressen Marievej 1 😊 Nogle dage er der mere pres på parkeringspladserne end andre, så kom gerne i god tid, hvis du er i bil.

Onsdag den 6. marts kl. 10 Tilmelding UDSOLGT!

Onsdag den 20. marts kl. 10 Tilmelding

Onsdag den 3. april kl. 10 Tilmelding

Onsdag den 17. april kl. 10 Tilmelding

Onsdag den 8. maj kl. 10 Tilmelding

Onsdag den 22. maj kl. 10 Tilmelding

Familierytmik

Forældre/barn rytmik er et tilbud fra Kulturskolen for børn fra 2-5 år og deres forældre.

På aldersopdelte hold skaber vi hver uge en musikalsk oplevelse for dig og dit barn. Vi skal synge, lege, danse, hoppe, kravle og meget mere. Vi skal både synge en blanding af gamle og nye sange, remser og sang- lege. Vi skal spille på små instrumenter og lege med forskellige rekvisitter som fx faldskærm, bamser og ærteposer. Timen er sammensat med både vilde og stille sang- lege, og der vil være gentagelser fra gang til gang, så alle kan være med.

• Sted: Holbæk Kulturskole, Gl. Ringstedvej 32 E, Rytmiklokalet 1. sal
  • Antal: Max 10 børn pr hold i alderen 2-5 år + forældre.
  • Holdlængde: 14 uger á 50 min.
  • Lærer: Anne Idskov
  1. Hold onsdag kl. 15.30 – 16.20     er for de 2 – 3 årige
  2. Hold onsdag  kl. 16.40 – 17.30     er for de 3 – 5 årige

Tilmeld

Såfremt der er tilstrækkelig mange tilmeldinger, kan der oprettes hold i alle de musiske centre i hhv. Tølløse, Jernløse og Jyderup samt på Holbæk Kulturskole, Gl. Ringstedvej 32 E, 4300 Holbæk.

Musikalsk Værksted 1.-2. klasse

Musikalsk Værksted er et tilbud fra Kulturskolen til børn i 1.-2. klasse.

Har du et barn, der har lyst til at lære musikkens grundprincipper at kende? Vi prøver kræfter med forskellige instrumenter, og børnene lærer samtidig at indgå i et musikalsk team. På holdene arbejder vi målrettet med rytmer, melodi, form og klang. Undervisningen er god forberedelse for de børn, der senere ønsker at gå til “Bare Spil!” i 3. klasse eller til soloundervisning.

• Antal: 10-12 elever
  • Holdlængde: 32 uger á 50 min
  • Pris: her

Vi har hold på næsten alle skoler, undervisningen foregår i SFO tiden.

Bare Spil 3.-4. klasse

Bare Spil! er et tilbud fra Kulturskolen for børn i 3.-4. klasse.

Måske du har gået til Musikalsk Værksted i 1. og 2. klasse og er nysgerrig på at lære at spille et instrument. Måske er du ikke helt sikker på, hvilket instrument det skal være. På Bare Spil! spiller vi på mange forskellige instrumenter som fløjte, klarinet, violin, guitar, saxofon m.fl. Det handler om at vække interessen for de enkelte instrumenter og for glæden ved at spille sammen.

• Holdlængde: 36 uger á 50 min

Billedkunst 6 – 10 år

Onsdage kl. 16:00 – 18:00

Undervisningssted: Kulturkasernen

Vi træner de grundlæggende teknikker indenfor tegning, maleri, grafik, rumlig form og digitale medier. Eleverne vil i løbet af sæsonen få mulighed for at udtrykke sig i forskellige materialer og teknikker. Kunsten, både den ældre samt moderne og samtidskunsten vil løbende blive inddraget i undervisningen og danne afsæt for det billedskabende arbejde.

Periodevis deltager vi i projekter i huset og ude i byen. Sæsonen afsluttes med en stor fælles udstilling for alle billedskolehold.

Læs om vores fantastiske Sommer Kunst og Animationscamps her

27.05.2021